mellanhimmelochhelvete

Alla inlägg under april 2013

Av Carola - 21 april 2013 22:04

I morgon bär det av hemmåt.
Hemlängtanskänslan vill inte riktigt infinna sig.
Jag vill inte riktigt möta verkligheten än. Men den är där, bara timmar bort och det går inte att undvika.
Men jag vet att när vi väl står där i morgon vid båten så kommer hela jag fyllas av hemlängtan och när vi väl står på gotlänsk mark och jag ser landskapet som är mitt hem kommer jag att fyllas av kärleken till min älskade ö.
Men här och nu skrämmer verkligheten mig och känns tung, så tung.
Så jag sitter uppe en stund till och njuter av tystnaden och lugnet runt mig...

Av Carola - 20 april 2013 23:21

Hela dagen har jag tillbringat i city med mina tre barn och två av mina syskon. Storstaden har visat sig från sin bästa sida med strålande solsken och vårglada människor.
Alltid när jag åker in i stockholm söder i från fylls jag av en speciell känsla som jag inte kan förklara.
Det är vackert.
En lyckokänsla kryddat med förväntan, älskar det.
Och samma stund som man kliver av tåget blir man en bricka i spelet, en myra i den gigantiska stacken.
Oj! Vad människor det är. Blir lika förundrad varje gång.
Ja, stockholm är speciellt. Även för mitt lantishjärta :)

Av Carola - 17 april 2013 23:41

Kan inte koppla av.
Vad är det som händer?
Var kommer oron i från?
I morgpn reser jag och barnen på weekend för att få komma i från lite. Hämta energi och umgås.
Ska bli så skönt!
Ändå går kroppen på högvarv, vill inte alls varva ner och låta mig sova.
Klockan är mycket och jag var uppe tidigt i morse, borde vara helt slut....men nej, tröttheten lyser stark som solen med son frånvaro :(

Av Carola - 16 april 2013 14:38

Oron kryper i kroppen och illamåendet sitter som en klump i halsen.
Undrar var oron kommer i från. Är det trötthet? Är det på grund av boendet? Eller kan det bero på allt jag känner att jag borde göra men inte har gjort?
Ångest...
Ångest rider min kropp, mitt inre och jag kan inget göra mer än att hänga med på turen...

Av Carola - 16 april 2013 09:50

Huset jag hyr ska säljas, så hyreskontraktet är uppsagt från och med månadsskiftet.
Känns tungt. Inte mest för att jag behöver leta nytt boende och allt vad det innebär, då jag bor på en ö där man helst hyr ut till turister och tjänar pengar på dom. Nä, det tyngsta är att behöva tala om det för barnen, än en gång rycka upp dom från ett hem för att skapa ett nytt hem.
Dom vill inte flytta mer, det har dom sagt flera gånger.
Det gör ont i mamma-hjärtat <3

Av Carola - 14 april 2013 22:16

Väckarklockan är ställd på 04:50, känns så där. Hade verkligen velat ha en sovmorgon. Men vill man ha lön är det bara att ställa klockan, kliva upp och åka i väg och jobba och se glad ut.
Nej, jag ska egentligen inte klaga. Jag har ju i alla fall ett jobb att gå till, inte alla som har det. Jag är dessutom min egen chef.
Ja, jag är både glad och stolt över vad jag har men jag hade i alla fall velat ha lite sovmorgon :)

Av Carola - 14 april 2013 13:31

Bensträckare med skön utsikt.

Av Carola - 14 april 2013 13:11

Gotland börjar vakna till liv och få vårkänslor. I ljugarn har fiket öppet fredag-söndag och människor sitter med varma jackor på för att kunna sitta ute i vårsolen och dricka sitt kaffe och äta sin macka på gotlänskt bröd.
Härliga vår!
Vi åker lite längre norr ut för att kunna släppa hundarna en liten sgund och njuta av våren på stranden :)

Presentation


Någonstans mellan himmel och helvete, där finns jag.
Jag med mina tankar, min ångest, min glädje, mina barn, mitt yrke...
Ja, där finns hela mitt liv.
Ibland lite närmare himlen och i bland lite närmare helvetet.
Lagom är aldrig hemma.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards