mellanhimmelochhelvete

Alla inlägg under juni 2013

Av Carola - 29 juni 2013 23:10

Jag längtar verkligen efter att träffa någon.
Längtar efter att känna kärlek.
Men så fort jag kommer nära får jag panik och börjar backa.
Och jag backar i 180!
Varför gör jag så om jag längtar efter kärlek, närhet, ömhet?

Av Carola - 27 juni 2013 23:15

Man ska inte tänka negativa tankar om sig själv.
Dom tankarna ska man ta i nackskinnet och kasta ut fortare än kvickt.
En enda negativ tanke kan förstöra en hel dag...eller natt.
Jag vet ju det.
Varför är då mitt huvud fyllt av tankar som "du är blåst" "bortgjort" " fan va dum du är" "fåntratt" "pinsamma jag" och många, många andra tankar.
Jag skulle kunna rabbla negativa tankar om mig själv i en evighet, och jag gör det, hela tiden. Men inte så att någon hör, det är bara jag och mitt inre som vet...

Av Carola - 25 juni 2013 13:59

Undrar vad det är som gör mig så fel? Vad säger jag? Hur agerar jag? Hur ses jag?
Har verkligen ransakat mig själv men finner inte svaren. Men jag känner det jag känner att jag är fel. Jag är fel för "rätt" personer och rätt för "fel" personer.
Kanske borde jag leva mitt liv genom en spegel så att allt blir rättvänt...

Av Carola - 24 juni 2013 15:40

Dagen då jag inte ens borde försökt att sätta fötterna över sängkanten.
Borde bara dragit täcket över huvudet och låtsas att denna dag inte fanns.
Alla har vi såna dagar.
Dom borde förbjudas!
Just i dag är jag världens sämsta mamma, vän, kompis, arbetskamrat, syster, dotter...ja, jag är världens sämsta just i dag!
Men...
I morgon blir det bättre :)

Av Carola - 20 juni 2013 23:23

Alla dessa vackra människor.
Jag möter deras blickar, jag drunknar i dom. Möter.
Vet dom om sin skönhet?
Känner dom den inom sig?
Mina ögon försöker förmedla det de vackra inte ser, inte vet.
Mina ögon talar till dom.
"Du är vacker"

Av Carola - 14 juni 2013 09:37

Hela ön badar i regn i dag. Trist.
Hoppas det klarnar upp mot kvällen då det är grillning med dagis. En trevlig tradition som både föräldrar och barn ser fram mot. Tråkigt om den regnar bort...
Dessutom gör sig tröttheten mer påmind när det regnar.
Jag vill ha sol, energi, glädje!

Av Carola - 13 juni 2013 11:18

Saknar kärlek,
Saknar närhet,
ett leende som får magen att dras samman
ett leende fyllt av värme och åtrå
Saknar så det gör ont...

Presentation


Någonstans mellan himmel och helvete, där finns jag.
Jag med mina tankar, min ångest, min glädje, mina barn, mitt yrke...
Ja, där finns hela mitt liv.
Ibland lite närmare himlen och i bland lite närmare helvetet.
Lagom är aldrig hemma.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards